Predmet i Svrha natječaja
Predmet Poziva: Ovim Pozivom će se poticati projekti novoosnovanih poduzeća do 36 mjeseci starosti, koji su u sklopu identificiranih tematskih prioritetnih područja S3, za lansiranje proizvoda koji su novi na tržištu, s naglaskom na radikalne inovacije i znatno poboljšanje u komercijalizaciji proizvoda uključujući zaštitu intelektualnog vlasništva, a čija je tehnološka zrelost izvan faze dokazivanja koncepta , odnosno u trenutku predaje projektnog prijedloga se nalaze u TRL 5-8 . Isto će se poticati kroz podršku za razvoj inovacija i spremnosti za ulaganja investitora i poboljšanja u komercijalizaciji proizvoda.
Svrha Poziva: Potaknuti rast novoosnovanih poduzeća koja razvijaju inovativne proizvode u sklopu identificiranih tematskih prioritetnih područja S3, bazirane na znanju ili visokim tehnologijama, te budući razvoj i komercijalizaciju proizvoda i povećanje spremnosti poduzeća za investicije.
Prihvatljivi prijavitelji
- Mikro, malo ili srednje poduzeće do 36 mj. starosti koji moraju ispunjavati sljedeće uvjete:
- da nije preuzelo djelatnost drugog poduzeća;
- da još nije raspodijelilo dobit;
- nije osnovano spajanjem ili podjelom.
Novoosnovani MSP-ovi su oni koji su osnovani najviše 36 mjeseci prije dana podnošenja projektnog prijedloga i ne odnosi se na postojeća poduzeća koja će se zatvoriti i ponovno otvoriti ili na ona koja su nastala spajanjem ili podjelom.
Prihvatljive aktivnosti i budžet
Ukupan raspoloživi iznos bespovratnih sredstava: 14.622.642 EUR
Minimalni iznos bespovratnih sredstava: 20.000,00 EUR
Maksimalni iznos bespovratnih sredstava: 120.000,00 EUR
Intenzitet: do 85% prihvatljivih troškova
Aktivnosti namijenjene razvoju inovativnih proizvoda u sklopu identificiranih tematskih prioritetnih područja S3 koji se u trenutku predaje projektnog prijedloga nalaze u TRL 5 – TRL 8 te koji su novost na tržištu.
U sklopu S3 do 2029. definirana su sljedeća tematska prioritetna područja:
· Personalizirana briga o zdravlju
· Pametna i čista energija
· Pametan i zeleni promet
· Sigurnost i dvojna namjena - svijest, prevencija, odgovor, sanacija
· Održiva i kružna hrana
· Prilagođeni i integrirani proizvodi od drva te
· Digitalni proizvodi i platforme.
Projektom će se financirati sljedeće prihvatljive aktivnosti:
a. Razvoj inovativnog proizvoda
a. Daljnji razvoj tehnološke spremnosti proizvoda, uključujući testiranje, demonstraciju i ugradnju testnih rezultata u završni proizvod te optimizaciju,
b. Prijenos tržišno primjenjivih tehnoloških rješenja, znanja i iskustava (transfer znanja i tehnologije) uključujući povezane savjetodavne usluge i osposobljavanje djelatnika,
c. Revizija studije izvedivosti,
d. Dizajn proizvoda s ciljem prilagodbe proizvoda zahtjevima tržišta,
e. Zaštita i upravljanje predmetnim intelektualnim vlasništvom, uključujući prijave za priznanje prava i provođenje postupka za priznanje prava intelektualnog vlasništva i izradu strateškog plana zaštite i upravljanja intelektualnim vlasništvom.
f. Priprema proizvodnje i ulaganje u probnu proizvodnju, nulta serija.
b. Priprema lansiranja proizvoda
Aktivnost se ne može provoditi samostalno, nego samo zajedno s aktivnosti Razvoj inovativnog proizvoda.
Prihvatljive aktivnosti mogu obuhvaćati sljedeće:
a. Izrada marketinškog plana i revizija poslovnog i marketinškog plana,
b. Istraživanje i testiranje tržišta za inovaciju,
c. Verifikacija analize tržišta i/ili tržišne potrebe,
d. Operativne marketinške aktivnosti izravno vezane uz komercijalizaciju rezultata istraživanja i lansiranje proizvoda na tržište,
e. Pripreme za sljedeći ciklus investiranja i privlačenje dodatnih sredstava financiranja.
Prihvatljivi troškovi vezani uz skupinu aktivnosti Priprema lansiranja proizvoda mogu iznositi najviše 30 % ukupnih prihvatljivih troškova projekta .
Prihvatljive kategorije troškova
· Troškovi nabave instrumenata i opreme neophodne za provedbu projekta;
· Troškovi plaća osoblja zaposlenog kod prijavitelja koje će raditi na provedbi projekta;
· Troškovi instrumenata, opreme i zgrada, u opsegu i u razdoblju u kojem se upotrebljavaju za projekt a koje nisu nabavljene u sklopu provedbe projekta;
· Troškovi pristupa digitalnim platformama koje pružaju softver kao servisno rješenje (SaaS), pristup platformama za razvoj softvera, softverske licence i drugi slični troškovi koji su neophodni za provedbu projekta te za vrijeme trajanje projekta;
· Troškovi vanjskih usluga:
o Troškovi savjetodavnih usluga za inovacije (savjetodavne usluge i pomoć u području prijenosa znanja, stjecanja, zaštite i iskorištavanja nematerijalne imovine, primjene normi i propisa koji ih obuhvaćaju),
o Troškovi usluga podrške inovacijama (odnose se na osiguravanje banaka podataka, knjižnica, istraživanja tržišta, laboratorija, označavanje kvalitete, ispitivanje i certificiranje za potrebe razvoja učinkovitijih proizvoda.),
o Troškovi dobivanja, potvrđivanja i zaštite patenata i ostale nematerijalne imovine (intelektualnog vlasništva),
o Troškovi ugovornih istraživanja, znanja i patenata kupljenih ili licenciranih od vanjskih izvora po tržišnim uvjetima,
· Troškovi usluga potrebnih za provedbu projektnih aktivnosti poput istraživanja i analize tržišta, testiranja proizvoda, izrade marketinškog plana, dizajna proizvoda, itd.;
· Troškovi usluga vanjskih stručnjaka za pripremu projektnog prijedloga (prihvatljivo od dana objave poziva), usluga vanjskih stručnjaka za pripremu i provođenje postupaka nabave te vođenje projekta - do iznosa od 7.000,00 EUR prihvatljivih troškova.
Neizravni troškovi nastali izravno kao posljedica provedbe projekta kod prijavitelja izračunavaju se po fiksnoj stopi do visine od 7% iznosa ukupne vrijednosti prihvatljivih izravnih troškova projekta.
· Neizravni troškovi nastali provedbom projekta uključuju sljedeće:
o troškove najma i održavanja prostora (zakonom propisani periodični pregledi, zamjenu istrošenih materijala i elemenata, periodične i izvanredne radove i popravke),
o režijske troškove koji uključuju grijanje/hlađenje, struju, vodu, odvoz otpada i telekomunikacije).
PLANIRANI DATUM OBJAVE: Q4/2024. Predaja projekata očekuje se u 2025.